19 Eylül 2016 Pazartesi

Ek gıdaya ek bilgiler


6 ay değil 2 yıl anne sütünü desteklemek adına azalan sütümün salgılanmasıve yağlanması için günde 1 kez mama verdim.

Takip edenler bilir; Nefesi, tüm sütü fazlalaştırma metotlarını kullanarak
5. Aya kadar tüm yaz terleye terleye emzirerek anne sütü verdim yani hatta
o "aldı" desek bence daha doğru olur çünkü 5. Ayın ortasında algı
açılmasıyla "ne memesi be büyüdüm ben zinhar içmem" edasıyla memeyi
reddetmeye başladı ve kilo kaybetti. Bu kez ayakta yürüyerek emzirmeye
başladım sonra bunuda kabul etmeyerek beni dımdızlak "6 ay anne sütüüğ
şarrtt" mottomla ortada bıraktı. Düşündüm araştırdım zaten 5 ay anne sütü
vermiş bir anne olarak, bağırsak florasının yeterince geliştiğinin yani
örneğin 
bağırsağa yerleşen ve zararlı bakterileri uzaklaştıran yararlı laktik asit
kültürlerinin gelişimine, gerekli destek verdiğim sürecin sonuna geldiğimin
bilincine vardım. Bu sebeple sık emip yağlanamayan sütümle kilo kaybeden
Nefes'ime, daha fazla ANNE SÜTÜ! baskısı yapmadan Golden Goat formül mamada
vermeye çalıştım ki; azalan sütüm o beslenirken dolsun ve sütüm yağlansın.
Bu esnada "Aptamil Muhallebi" veren İtalyan doktorumu da dinlememiş
bulundum. Bana göre bu bebeğimin sindirim sistemini birden bire zorlardı.
Birde sütümü artık sagmaya başladım çünkü etrafı doyasıya izlemek istediği
için hala bilinci kapanmadan emmiyor sıpacan. Yani sonuç olarak günde 1
kere Golden Goat kalan 4 öğünde de anne sütü sağıyorum. Buna Nefes ve
ihtiyaçları karar veriyor. Kendi ihtiyacını en iyi o bilir değil mi? Biz
sadece uygun olanı önüne koyuyoruz ama tercih edip etmemek onun hakkı diye
düşünüyorum. Emmek istemiyorsa ağlatıp tercihine saygı duymamış olmak bana
göre değil :)

İnek sütü bebek için ağır!



Bu sırada yoğurt mayalama denemelerine başladım ve bu süreçte inek
sütünden mayalanan yogurdun keçi sütü kadar saglıklı olmadığını farkettim.Çok
kısaca  söylemek  istersek inek  sütünün  besin değeri  bebek  için
yetersiz,  bazı  açılardan  da  bebeği yoracak  kadar fazladır. Bunları
biraz  açarsak İnek sütünün yüksek protein ve sodyum-potasyum-klor gibi
mineral içeriği, bebeğin henüz olgunlaşmamış böbreklerine aşırı yük
bindirir. Bu yüzden mayalama işleminde keçi sütü kullanıyorum.

 Ayrıca tabloyu incelerseniz, kolesterol açısından anne sütüne en yakın ve C
vitamini açısından da anne sütüne eşit süt yine keçi sütü. Tüm bunlara ek
olarak keçi sütü, sodyum ve kalsiyum bakımından anne sütüne oranla oldukça
zengin. Kısacası bebeğini kendi sütüyle besleyemeyen ve doğal bir ikame
arayan anneler, bebeklerine keçi sütü vermeleri durumunda hem onları yeteri
kadar besleyebilir hem de bebek gelişiminde çok önemli olan sodyum ve
kalsiyum ihtiyaçlarını da giderbilir. Sindirim rahatsızlığı, ülser gibi
hastalıkları olanlar için de keçi sütü birebir..

Blw'nin besin sıralamasını takip edin!

Gelelim besinlere; bebeğin bağırsağını yormayan ve alerji sicili temiz bir
kaç sebze ile başlayacağım.(havuç-tatlı patates-bal kabağı-brokoli gibi)
Alerji tatbikatı içinde her besini 3 gün vereceğim. Bunun sebebi de bir
alerji varsa 72 saate kendini vucutta gösterecek olması.

Arkasından yine alerji sicili temiz olan avokado-elma-armut- gibi meyveleri
vereceğim.



Aramızda kaşık tutmayı öğrenemeyen yok değil mi?


Aslında blw grubunun benimsediği "izin verirsen kendisi yiyebilir" mottolu
düşüncesi insanı bebeği kendi kendine yerken hayal edince bir hoş etmiyor
değil. Ancak ben yine de 6. Ay için emniyetli bulmuyorum. Belki 7. Ayda
başlayabiliriz. "Nasıl başlarsa öyle gider" denir ama bence 6 aylık bir
bebeğin hafızası bu alışkanlığı biyolojik saatle gelen uyku alışkanlığı
gibi hemen benimsemiyor. Bu yüzden 7.8. ayda uygun.

Benim için , annenin kendini hazır hissetmesi, tereddütlerinin olmaması çok
önemli. Nihayetinde mutlu anne mutlu bebektir. Öğürme refleksi önde olduğu
için öğürdüğünde diğer uygulayan anneler gibi rahat olamayacaksam, varsın
ben hazır hissedince öğrensin, sonuç olarak aramızda yemeyi öğrenemeyen yok
değil mi? Ayrıca patatesi havucu brokoliyi ilerde eliyle değilde kaşıkla
yiyecek. Keşfedilmesi gerekenlerin meyveyi elimizle yediğimiz için
"meyveler"grubu olduğuna inanıyorum. Keşif ve becerilerle ilgili ilerde
dikiş nakış öğretmeyi planlıyorum mesela. Ama yinede blw yi herseyiyle
uygulayan annelere, bebekleri için bu kadar ugraştıkları için saygılarımı
sunuyor ve sevgilerimi gönderiyorum.



Avent mama yapıcı tercih edeceğim!

Anneler bu süreçte 1 sene boyunca buhar yöntemini kullanmak durumunda
kalıyor. Bu sebeple ya ocak suda kaynatıyorsunuz, ki eger su fazlaysa tüm
vitamin suda kalıyor, yada tencereye su koyup(su içme suyu olacak) üstüne
tel süzgeç koyup tencere kapagını kapatıp onun içinde besininizi
buharlaştırıyorsunuz. Ben bence elimi çok yakarım o uykusuzlukla :)) bu
yüzden en hızlı ve pratik buharlaşma blenderı aynı haznede barındıran avent
mama yapıcı tercih edeceğim. Siz benim gibi olmuyorsanız tel süzgeç şahane
bi çözüm olacaktır.. İnşallah şifa olur yavrularımıza..

Sevgiler

Nefesin annikosundan🎈

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder