16 Aralık 2016 Cuma

Ek Gıda ile ilgi bilinmesi gerekenler

İlk hedef olan "6 aya kadar çok iyi emsinde" misyonunu tamamladıktan sonra "Ek gıda" konusunu hiç ciddiye almamışız değil mi anneler ? :))
 Eminim sizde aynı şeyi düşünüyorsunuz. Birde üzerine doktorların farklı yorumları, çevremizde gördüğümüz annelerin farklı yöntemleri, yok yoook en iyisi Blw derken kafamıza huni takacak hale geldik😁

Nefes 4,5 aylıkken ek gıdaya başladık.

4,5 aylıkken başladığım için gereken ihtiyaçları sütten karşıladığının rahatlığıyla az az vererek deneme şansınız 6. aya gelene kadar vaktiniz olduğu için iyi bir hazırlanma süreci oluyor.

  3 doktor görüşü aldım. Biri muhallebiyle başla kilosu az dedi, biri meyvelerin sularını içir dedi,biri de "6. aya kadar beklemelisin" dedi. O gün bütün gün halıyı izlediğimi hatırlıyorum. 

Yani yapacak bişey yok kalbinin sesini dinleyeceksin Çağla dedim. Anneye mutlaka Allah bebeği için doğru olanı hissetme duygusunu da vermiştir yoksa asırlar boyu insanoğlu hayatta kalır mıydı diye düşündüm. ve kendime sordum "Şuan modern çağda olmasaydın ve doğada evladınla tek kalsaydın ne yapardın? 

Tıkandığınız zaman kendinize sorun ve doğruyu hissedin işe yarayacak.

Kendime bu soruyu sorunca, meyve ve sebzelerin suyunu çıkarmaya  yada ezip bebeğime tattırıp alıştırmaya çalışırdım dedim ve en alerjisi sicili temiz yiyecekleri tattırmaya kararı aldım. Nefesin alerjik olacağını bildiğim için (çünkü i am allergetic) 3 GÜN KURALI' nı hayatımın anayasası haline getirdim.
Tattırdığım ilk gün 1 çay kaşığı, 2. gün 2 çay kaşığı ve 3. gün 3 çay kaşığı olarak verdim çünkü neyin ne kadar reaksiyon vereceğini bilemeyiz.
Öncelikle güvenli bir düdüklü tencere aldım. Birde buhar makinesi edindim. Düdüklü galip geldi :) Buhar makinesi havucu 50 dakikada eritiyor. O da ayrı bir stres yaşattı bana sağolsun😂 5.5 aya kadar mixer ile pürüzsüzleştirdim sonra tel süzgeçe geçtim. 
Yani, tüm verdiklerim püre ve pürüzsüzdü.

Önemli Not: Ek gıda başladığı an su vermeye başlamayı unutmayın. Çünkü unutursanız bezinde pembe kan gibi bir sıvı görebilirsiniz ve bu böbreklerin size verdiği susuzluk uyarısıdır. Tıpta kristallenme diye adlandırılır.
Önemli Not 2: Mixer kullanmış olmama tepki veren doktorda oldu, yoo sorun değil diyende. Yeniden başlasam 6. aya kadar mixer yaparım 6. aya girdiğim gün tel süzgeçten geçirirdim.

Şimdi sırasıyla neler verdim bir hatırlayalım🌿🌿


İLK GÜN: 1 çk havuç
2. GÜN: 2 çk havuç
3. GÜN: 3 çk havuç
4. GÜN: 1 çk kabak(yeni deneme olduğu için 1 çk) 
5. GÜN:2 çk kabak
6. GÜN:3 çk kabak
7. GÜN:1 çk patates
8.GÜN: 2 çk patates
9. GÜN: 3 çk patates
10. GÜN: 1 çk avokado (anne sütüne en yakın yiyecek olarak kabul ediliyor ancak yinede içinde c vitamini var ve tropikal meyve grubu.siz doktorunuza danışınız ben annelik hormonuyla verdim gitti😂 )
11. GÜN: 2 çk avokado
12. GÜN: 3 çk avokado
13. GÜN: 2 tatlı kaşığı havuç kabak patates (nasıl olsa alerji olmadı 1 çk elma püresi)
14. GÜN:2. tatlı kaşığı havuç kabak patates ve öğlen 2 çk elma püresi
15. GÜN: 2 tatlı kaşığı havuç kabak patates ve öğlen 3 çk elma püresi
16. GÜN:3 tatlı kaşığı havuç kabak patates ve öğlen  1 çk şeftali (yaz meyvesi diye verdim ama ALERJİ oldu sırtı ve poposu baya kızardı derhal kestim)
17. GÜN: 4 tatlı kaşığı kabak havuç patates ve öğlen 1 çk armut
18. GÜN: 4 tatlı kaşığı kabak havuç ve armut alerjen olmadığı için 3 çk armuta çıkardım, tabi gün be gün çocuğu gözlemleyince böyle kararlar verebiliyorsunuz)
19. GÜN:1 çk balkabağı ve öğlen elma armut 4 tatlı kaşığı
20 GÜN: 2 çk balkabağı ve elma armut 4 tatlı kaşığı
21. GÜN:3 çk balkabağı ve elma armut 4 tatlı kaşığı
22. GÜN: kabak havuç patates balkabağı 4 tatlı kaşığı ve 1 çk yoğurt (inek sütü alerjisinden korktuğum için sona sakladım ve kendim mayaladım elbette)
23. GÜN: kabak havuç patates balkabağı 4 tk  isterseniz 1 tk irmik artık ekleyebilirsiniz ve 2 çk yoğurt
24. GÜN: kabak havuç patates balkabağı 4 tk ve 3 çk yoğurt
25. GÜN: kabak havuç patates balkabağı 4 tk ve 3 tk elma armut avokadolu 
26. GÜN:kabak havuç patates balkabağı 5 tk ve 2 çk kayısı püresi (gün kurusu kayısısı olacak, Nefesin ek gıdadan kabız olmasından ötürü de iyi oldu)
27. GÜN: 2 çk ıspanak ve 5 tk elma armut püresi
28. GÜN: 4 çk ıspanak ve 5 tk avokado püresi
29. GÜN:4 tk ıspanak ve 5 tk avokadolu yoğurt
30. GÜN: kabak havuç patates balkabağı ıspanak  6 tk ve 4 tk yoğurt

Evet 1 ayı tamamladık ve sonra sabah kahvaltısı başladı.
Sabah kahvaltısını doktorumun denemeden verebilirsin artık demesiyle kuralı bozarak verdim ancak yumurta alerji yaptı. Siz siz olun kendi bildiğinizden şaşmayın..

 Yumurtanın önce 8/1 ni sonra 4 günde bir 8/2 sonraki 4 günden sonra 8/3 şeklinde çoğalttım. Yani şöyle diyim aslında çok matematiğe gerek yok az az başlayıp kafanıza göre arttırın böyle hesaplara takılmayın çünkü çook işiniz olacak zaman kaybından başka bişey değil. Ben ettim siz etmeyin 😂

6. ayın ilk günü kahvaltıya başladık.
1 çk pekmez,1 hipp bebek bisküit, 1 çk tuzsuz tam pastorize peynir, yumurtanın 8/1 i ile başladık. Bunlarıda bebeğinize göre arttırabilirsiniz. Ancak pekmez 1 tatlı kaşığını geçemez bilginize.. (pekmez üzüm olacak bu arada )
akşamlarıda pirinç unu muhallebisi-5 tahıllı hipp yada elmalı yulaf tercih ediyoruz. Anne sütü hala bizim için çok önemli ara öğünlerimiz hala anne sütü..

Şuan Nefes 8 ay 14 günlük. 
Yukarda kaldığım yerden 3 gün kuralıyla devam ettim ancak artık istediği kadar yemesine izin verdim.(Karnabahar semizotu kuzu eti pirinç irmik tarhana sarımsak soğan kereviz pancar dana kıyma(alerji yaptı) muz brokoli denediklerim arasında)

Bu arada bu kadar kontrollu olmak mı mantıklı yoksa eskiler gibi salıvermek mi derseniz, bağırsağın yani sindirim sisteminin 4-5-6. aylarda hala gelişimini tamamlamamış olan bir organ olduğunu belirtmek isterim. Öncesinde bağırsaklar gelişmemiş olduğu için fazla vermek tahribat yaratabiliyo ki dikkat etmeme rağmen kabızdan çektik 1 ay boyunca fitil kullandık. Keşke fitilde kullanmasaymışız kereviz kabıza bire bir aklınızda olsun.Bu yüzden acele etmeyin rahat olun, tüm besinlerden tadacak. Dünya nimetleri onun için hazır sadece biraz zamana ihtiyaçları var ve unutmayın kesinlikle tuz domates bal ve şeker 1 yaşa kadar yasak. 

Allah kolaylık versin
Sabır versin
Bebikoların yedikleri şifa olsun..
Sevgiler 💓






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder